Strony

sobota, 22 marca 2014

Pierwszy powiew wiosny i cd Grecji

Dwa dni powyżej 10-ciu stopni i chce się żyć. Jeśli chodzi o mnie dwa dni wcześniej moje ciśnienie dołowało i ja też. Dwa dni wykreślone z pracy. Próbowałam to nadrobić, ale przyszedł weekend i już nie dogonię tygodnia. Trudno. Ale troszkę coś się jednak zrobiło. Najbardziej nam się podoba świeca i jajko zrobione jako komplet. 


Ja zrobiłam jajko, a świecę Halina. Mam ochotę coś do tego dorobić. Wiosna proszę Państwa. Wiosna. 
Są już nowe stroiki. 






Zastanawia mnie, czy te koguciki uciekają od kury z obawy o alimenty, czy lecą do następnej. 
I na koniec kilka jajek : 




Dwa jajka sprzedały się bez zdjęcia. Zabrane spod pędzla. 

Dziś jeden z młodych klientów zapytał mnie czy coś jeszcze napiszę o Grecji. Czemu nie. Mogę opisać inne greckie zwyczaje. I jeśli czegoś sama doznałam, skomentuję. 
Może dziś o ruchu ulicznym, jeździe samochodem. 
Grecy się nie śpieszą. Główne drogi mają niezłe. Cała reszta to szutrówki. Wsiadając do samochodu jeden, dwa dni jeździłam wg ograniczeń prędkości, ale jak tu jechać 60 km jak jest szeroka droga, pas po boku też szeroki, ruch nieduży. A oni tak jeżdżą. Długi ogonek jadący zgodnie z przepisami. A do celu daleko. Noga sama ciśnie w gaz. 
Wszystkie zjazdy, oznaczenia są OK. Czasami tylko dziwnie jest widzieć znak skręt w prawo, a droga pnie się w górę. Ale po prawej stronie. Na głównych drogach na zakrętach są odblaskowe oznaczenia, ale boczne drogi ... trzeba śliepić i wtedy jedzie się z 10 km na godzinę i wtedy to tubylcy wyprzedzają cię jadąc o wiele szybciej. 
A w miastach - do tej pory nie mogę wyjść z podziwu obserwując jak oni parkują. Najfajniejszym miejscem do postawienia samochodu jest - przystanek autobusowy. W Atenach prawie zawsze widziałam zaparkowany tam samochód. Równie dobre są przejścia dla pieszych. Stawianie samochodów o gabarytach większych od uliczki na której stoją też jest normą. Jedziesz sobie taką uliczką, dojeżdżasz do połowy i co widzisz ? Dużą brykę, stojącą prawidłowo przy chodniku, ale nie dającą szansy ominięcia jej. I co ? Trzeba się cofnąć. Ale jadąc przodem już się mijało na styk klika samochodów. I jak teraz to zrobić tyłem ? Nie będę pisać, bo już ciśnienie mi się podnosi. 
Innym "fajnym zwyczajem" kierowców jest spotkanie znajomego idącego chodnikiem. Zatrzymanie samochodu na środku jezdni i pogawędka to normalka. I teraz nie wiadomo skończy zaraz, czy pogada sobie dłużej. Ale nie tylko znajomy idzie chodnikiem, czasami jedzie samochodem z przeciwnego kierunku. Też trzeba pogadać. I nie ma jak się przecisnąć. 
I jeszcze coś o pieszych. Szczególnie w miastach. Przechodzenie na czerwonym świetle jest na porządku dziennym. Na jednym ze skrzyżowań w Atenach stało kilku policjantów, a piesi chodzili jak chcieli. 
Ale nie widziałam ani jednego wypadku. Bardzo fajnie mi się jeździ po greckich drogach. O ile nie kończą się drogą donikąd.  :) A czasami tak bywa. 

18 komentarzy:

  1. Droga donikad :).... cos mi to przypomina
    Fajnyi b.wiosenny komplet swieca i jajko! Zdolne dziewczyny! ciao....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko w Grecji ale i na innej wyspie droga była donikąd, ale trochę lepsza. :) Komplecik może będzie miał coś jeszcze.

      Usuń
  2. bardzo fajne jajka :) komplecik super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halina miała rację, że komplecik się spodoba :)

      Usuń
  3. Przepiękne kompozycję i śliczne jajeczka :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie wiem czy wiosenne święta czy zimowe są wdzięczniejsze do dekoracji . :) Dzięki

      Usuń
  4. Bardzo podoba mi się świeca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie świąteczna, ale kwiaty zawsze można postawić na stole :)

      Usuń
  5. Piękne jaja, świeczka i stroiki, prawdziwa wiosna u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś mówiło się - jaja jak malowane :))

      Usuń
  6. świetny ten zestaw z kwiatami w maki. Dbaj o zdrowie, ono najważniejsze. A ja nadrabiam zaległości blogowe..

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie połączenia wiosennych motywów - bardzo mi sie podoba jajko i świecą w tych samych bawach - rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki. Ciekawe czy i klientkom się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne zwłaszcza strioczki mi się spodobały

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe prace , cudne stroiki , piękne jajeczka i przeuroczy komplecik świeca z jajkiem po prostu extra :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

A po nocy przychodzi dzień, a po zimie lato :)