Strony

piątek, 1 listopada 2013

Pierwszy Listopada

Obudziło mnie słońce. Kolejny 1-szy Listopada pogodny . Nie ma śniegu, ani deszczu . Mimo to ubrałam się ciepło i szybciutko pojechałam na cmentarz. I tak nie byłam pierwsza. Przyjaciel rodziców już zapalił światełka. Szybko przetarłam płytę, bo z pobliskich drzew liście spadają tonami. Halinka zrobiła śliczną wiązankę. Długą, jasną, elegancką. Ślicznie wpasowała się w niższy poziom płyty. Jeszcze światełka, papierosek dla Taty i  powrót na śniadanie. Super spacer poranny. 



Ponieważ mamy trzy dni, możemy podzielić sobie cmentarze i codziennie nie śpiesząc się odwiedzić naszych najbliższych. Dziś Cmentarz Północny. Tam najważniejszy jest Tata Miśka. Ponieważ był Grekiem, ja z uporem staram się przynosić biało-niebieskie kwiaty. W tym roku były takie : 

 Mama była z nami i że pogoda dopisała poszła z nami na długi spacer po cmentarzu. Do mojego przyjaciela Marka , znajomych Miśka, mojej chrzestnej . Powoli, spacerkiem. Kilka godzin się zeszło. Ten cmentarz jest naprawdę wielki, a nasi bliscy rozrzuceni od jednego muru do drugiego. Nogi rozbolały. 
Jutro Cmentarz Bródnowski . Tu mamy więcej rodziny i znajomych, ale o wiele mniej do chodzenia. 
W niedzielę umówiłam się z przyjaciółką i pojeździmy na inne cmentarze, ale zaczniemy od Bródnowskiego, bo ona chce odwiedzić moich rodziców . 
Na koniec wczorajszego dnia Halina skończyła kilka wiązanek. I była bardzo zmęczona . 






 A ja zrobiłam tylko jedną butelkę. JEDNĄ na cały dzień. Zgrozo. 

Ma super kształt.  Lubię takie, ale mało ich mam do zrobienia. Myślę, że się spodoba.
Miałam w niedzielę pojechać na cmentarz do Grójca, ale moja siostrzenica z dzieciakami namówiła swoją mamę a moją siostrę i one pojadą. To ja wiosną :)

8 komentarzy:

  1. Piękne wiązanki kwiatowe.Ten dzisiejszy dzień jest szczególny...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo szczególny i bardzo mnie cieszy, że nasze wiązanki są każda inna. Halina zawsze pyta jakie mają być kolory, ale decyzję jakie kwiaty, kształt to już sama decyduje.
    Mimo, że ten dzień jest nostalgiczny, to ja go lubię. Wspomnienia, łza czasami w oku, ale jest w tym dniu tyle piękna. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dzięki w imieniu Halinki. Oglądałam dziś setki wiązanek - takich nie było :)

      Usuń
  4. myślę że oni tam z góry podziwiaja te piekne wiązanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak myślę. A dziś na cmentarzu panowała cisza. Ślicznie to wyglądało. Mało ludzi, dużo kwiatów i lampek. :)

      Usuń
  5. Piękne wieńce, wianki i dekupaż, z przyjemnością się do Ciebie wchodzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale teraz pusto w sklepiku. Pocieszam się, że już zaraz święta . Dzięki Edytko. :)

    OdpowiedzUsuń

A po nocy przychodzi dzień, a po zimie lato :)