Strony

piątek, 8 listopada 2013

Kasztany, kasztany .....

U mnie nie lecą z nieba, ale wyhaftowałam je sobie. No może nie sobie, tylko na Babskim Hobby był ogłoszony SAL 3/2013 "Jesienne detale" . Jednym wyzwaniem był haft jednokolorowy, a drugim motyw jesienny. Haft  jednokolorowy ot tak sobie wyszedł. Wyhaftowałam bardzo maleńkimi krzyżykami i wyszło tak sobie. Ramkę pomalowałam na kolor zbliżony do nici haftu.  Kasztanki są takie nie jesienne. Kolorowe. Do nich zrobiłam ramkę. Tez jesienną, ale barwną jak jesień .


 
To przerywniki w wolne wieczory.
 
W sklepie bywa wesoło. Ponieważ i Halina i Grażyna mają wnuki, to od czasu do czasu śpiewają piosenki lub recytują wierszyki dla dzieci. Grażyna chwaliła się, że zna piosenki o wszystkich zwierzaczkach - poprosiłam aby zaśpiewała o "kuniu" . Nie umiała.
Ale dziś przyniosła mi wierszyk ułożony przez jej córkę . Uśmiałam się setnie . Oto on -
 
"Dla Pani Ali od Oli
 
O kuniu
 
Wymyśliłam jak myłam zęby
 
Był sobie kuń
Nadepnął go słuń
 
Sześciu braci miał
i robił hau, hau
 
Nie śpiewaj tej piosenki,
bo kuń jest dla mnie za wielki
 
Śpiewałam o kuniu
Czasu miałam za mało
 
Piłam sobie kawę,
która się wylała (i tak było naprawdę)
 
Nie będę śpiewać o kuniu,
każdy Ci to powie
 
Jak chcesz śpiewać o kuniu
wezwij pogotowie
 
To się nigdy nie skończy
ten kuń mnie wykończy
 
 
(Reszty nie zdążyłam zapisać - mama Grażyna) "
 
Wspaniały tekst. Ola biedna, śpieszyła się rano do wyjścia, a mama ja dręczyła o jakieś wierszydło o "kuniu" . :)
 
 
 
 
 


4 komentarze:

  1. tak piękne hafty to dla mnie totalna magia- magia, którą się zachwycam i do której nieco zazdrośnie wzdycham:) Oba hafty są wspaniałe i niezwykle staranne (czym mniejsze krzyżyki, tym mój podziw wzrasta;), ale właśnie kasztany są tym, co skradło moje serce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft krzyżykowy jest najprostszym na świecie. A jak uspakaja . Kasztanki mają trochę zmienione kolory, bo ja tak czasami robię. Cieszę się, że się podobają. :)

      Usuń
  2. Hafciki bardzo fajne. Szczególnie podoba mi się ten drugi - iście jesienny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień jest piękna i ma taki koloryt. Czasami brak kolorów muliny, bo nie wszystko da się mieć. Bardzo się cieszę, że tak często do mnie zaglądasz. Dziękuję. :)

      Usuń

A po nocy przychodzi dzień, a po zimie lato :)