Strony

środa, 2 października 2013

Lato odchodzi jak w piosence....

Lato z ptakami odchodzi           
Wiatr skręca liście w warkoczach  
Dywanem okrywa szlaki             
Szkarłaty wiesza na zboczach      
Przyobleka myśli w kolory         
W liści złoto, buków purpurę      
Palę w ogniu letnie wspomnienia   
Idę, wymachując kosturem          

Idę w góry cieszyć się życiem          
Oddać dłoniom halnego włosy            
Wsłuchać w szelest liści się pragnę    
W odlatujących ptaków głosy           

Słony pot czuję na ustach
Dzień spracowany ucieka
Anioł zapala gwiazdy
Oświetla drogę człowieka
Już niedługo rozpalę ogień
Na rozległej górskiej polanie
Już niedługo szałas zielony
Wśród dostojnych buków powstanie

Pewnie znacie tę piosenkę. Ja nie raz śpiewałam ją a to na obozie harcerskim lub później na obozach wędrownych. A co tą są obozy wędrowne ? - zapytało mnie jedno z dzieci. Opowiadałam jak z małym plecaczkiem na plecach, w którym musiało się zmieścić ubranie na dwa tygodnie, zapasowe buty dyndały na plecaku, często jeszcze wokół plecaka umieszczony był zrolowany koc i po bokach menażka i kubek. I z takim bagażem szło się w góry od schroniska do schroniska od rana do wieczora. Najcudowniejsze były góry jesienią i co rok w szkole mieliśmy we wrześniu lub październiku organizowaną tygodniową wycieczkę szkolną i zawsze w góry. 
Czemu takie wspomnienia ? Bo Halina zrobiła śliczne wianki. Powiało jesienią . 



W rzeczywistości są o wiele ładniejsze. Na zdjęciach wyglądają jakby były takiej samej wielkości, ale kasztanowy jest większy. 
:)

14 komentarzy:

  1. Piękne wianki:) tez uwielbiam góry:) mogłabym chodzić i chodzić i chodzić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wianki są śliczną ozdobą nie tylko drzwi zewnętrznych, ale ja lubię je też w pokojach . Moja jedna z koleżanek ma okrągłe lustro i co jakiś czas zmienia sobie wiankową ramę. Bardzo lubię morze, ale góry są dla mnie czymś czarującym. I nie tylko nasze. Takie dzikie, skaliste też mnie pociągają. Tylko, że teraz już tak nie biegam, a raczej oglądam :(

      Usuń
  2. Przepiękne...ten kasztanowy szczególnie śliczny i ciekawi mnie czy te kasztany polakierowane będą długo takie piękne czy nie skurczą się, bo teraz to przepięknie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polakierowane, ale pewnie kiedyś się skurczą, chociaż kasztany, które zawsze mam w torebkach wyglądają jak świeże. Pewnie liście prędzej padną. To się zastąpi je innymi. Dzięki :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Potem będą zimowe, a jak zima minie wiosenne i letnie i t d .... :)

      Usuń
  4. Prześliczne wianuszki:) Bardzo podobają mi się dzieła zużyciem darów natury:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gałązki, sznureczki, poplecione. To zawsze się sprawdza. A ile kalorii spala przy zbieraniu kasztanów! Dzięki :))

      Usuń
  5. Wianki są boskie:) chciałabym jeden taki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Fajnie, że się podobają . Halina się cieszy :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Już u ludzi i już jest nowy. W nowym poście zdjęcie :) Dzięki, Halinka jest niezrównana w kompozycjach kwiatowych. Ma to coś :)

      Usuń

A po nocy przychodzi dzień, a po zimie lato :)