Strony

czwartek, 11 kwietnia 2013

Trochę relaksu

Cały czas wypoczywam po świętach. Robię śmieszne rzeczy. I czytam. Skończyłam "Tańczącą Eurydykę" . Wspaniałe wspomnienia o Annie German. Ja sama pamiętam, jak wspominała ją moja siostra pracująca w szpitalu na Chocimskiej. Cichą, bardzo starającą się nie rzucać w oczy, co jej się nie udawało - zawsze było ją widać z daleka. Jej synek urodził się w tym samym roku co córka mojej siostry. Nie pamiętam, żeby Grażyna (moja siostra) mówiła coś o jej chorobie (tajemnica lekarska), ale zawsze jak Pani Ania tam bywała starała się ją zobaczyć.
Teraz w między czasie czytam bajki greckie. Zebrane przez studentów UW filologicznych ze specjalnością nowogrecką. "Arcydzieła literatury nowogreckiej" pod redakcją Małgorzaty Borowskiej. Czemu sięgnęłam po te bajki ? A dlatego, że znalazłam tam bajki o których kiedyś pisałam na   blogu - opowiadał je opowiadacz Stelios Pelasgos. Jedną z nich zapisałam i została w formie broszurki wydana wraz z bajkami dzieciaków. A ilustracja do niej tak mi spodobała, że jest jako tapeta na moim komputerze - bajka o tytule "Kajmos" w zbiorze bajek, który teraz czytam ma tytuł "Oj bieda" . 


Księżniczka w szponach zła, które w w nas siedzi i dręczy i nie chcemy się do jego istnienia przyznać. 
Nie ukrywam, że bajki czytam w miejscu gdzie król..... i wszyscy wiedzą. 
A w środkach komunikacji czytam o wspaniałym komisarzu Salvo Montalbano - któryś już tam kryminał Andrei Camilleri - "Skrzydła sfinksa" . Są to wygodnie książki do czytania w autobusie - małe . Ale nie myślcie, że dlatego je czytam . Jestem zakochana w Salvo. Super facet, świetna fabuła. Widziałam w telewizji francuskiej włoski serial - jaki aktor go gra! Szkoda, że nasza jakaś telewizja go nie kupiła.


I coś też namodziłam - butelki i Psio Lisę i osłonkę. 









Dziś szukałam śrubek i pamiętając, że starocie kupuje się na ulicy Bagno (między Placem Grzybowskim a Marszałkowską w Warszawie) pojechałam w ciemno . I co zobaczyłam :



Stare kamienice, zamurowane drzwi i okna. Coś odchodzi .




5 komentarzy:

  1. Doniczka cudo.Dzięki za polecenie książek,lubię podobne tematy.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne prace, wszystkie bez wyjątku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie Twoje prace są śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniałe są twoje prace decu

    OdpowiedzUsuń

A po nocy przychodzi dzień, a po zimie lato :)